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Linking Relationships to Retention | Origin: EL201

This is a general discussion forum for the following learning topic:

Online Communication: Engaging and Retaining Online Learners --> Linking Relationships to Retention

Post what you've learned about this topic and how you intend to apply it. Feel free to post questions and comments too.

Despite the many positives of technology in education, we can not forget to teach the students the importance of interpersonal relationships

From my perspective Retention without humanization is dead, it is necessary to create spaces for our students, but that they feel more cared for and less like a number or a registration to pay or that they feel that we need them only for that...!

 

En este módulo he aprendido de manera concreta como lograr una comunicación real con el estudiante así como la empatía que debemos tener ante ciertas circunstancias como facilitadores, ya que no debemos limitarnos únicamente a trasmitir conocimientos, debiendo fomentar la alinaza que es tan necesaria para lograr los objetivos propuestos 

Today I learned that education has been changing, today it is an education mediated by technology. The student, who generally loves contact by electronic means, hopes that his learning will be the best, without the need to physically move to his university, today he works with a good internet connection

Considereo el clima laboral es fundamental para que la transmisión del conocmientos sea eficiente y agradable. Los estudaintes perciben este ambiente atrarvés de la forma de comunicarse de sus maestros. Estas relaciones  hace mas eficiente la comunicaicón entre maestros y alumnos, a los cuales hay que involucrarlos en todo las actividades que se realizan dentro de la universidad, y de esta forma construir alianzas que generen una relaciones duradera entre la isntitución y el alumno.

 

He aprendido la importancis de generar ambientes agradables para que los estudiantes sientan el deseo de ser parte de la institución, que la institución está a su servicio, por lo que se enfoca que brindarle toda la ayuda necesaria para su éxito profesional.

 

Totalmente de acuerdo conel Dr. Vivas, en muchas organizaciones academicas se tiende confundir el concepto de  el servicio al cliente, pero tal como lo estudiamos es brindar un acomoañameinto en todo el proceso de la clases, hasta lograr el objetivo de que se tenga un aprendizaje significativop

Reply to Luz Bueno's post:

Hola Luz, en la parte inicial de su comentario dice "Creo que los estudiantes necesitan sentirse parte de una comunidad". Comparto su comentario porque cualquier persona que no se sienta cómoda en un lugar, lo que hace es irse de allí. Aunque esto todos los sabemos creo que a veces se "nos olvida" esa tarea que todos los instructores estamos llamados a hacer. Este curso nos ha recordado nuestro papel fundamental en la retención de los estudiantes cuando se sienten bien atendidos en nuestra instución educativa.

El clima positivo en el campus es fundamental para lograr la retención de los estudiantes. Ese clima positivo es una labor que le concierne no solamente a los instructores, sino también al personal, los administradores y a los estudiantes. Las interacciones individuales afectan la experiencia general de los estudiantes, por lo tanto, las instituciones deben establecer políticas que apoyen tal comportamiento.

El servicio al cliente en las instituciones educativas no consiste precisamente en satisfacer a los clientes. El servicio al cliente debe estar orientado a brindar ayuda profesional a los estudiantes brindándoles aliento, orientación, proponerles perspectivas desafiantes para ayudarlos a lograr sus objetivos de aprendizaje y profesionales. El apoyo profesional a los estudiantes debe tener los siguientes elementos: autenticidad; empatía precisa; y, respeto positivo incondicional.

 

it is a fact that current generations learn and understand the world in a different way. Education must be proactive and focused on results.
The way in which students are contacted and the type of opening, often makes the difference with respect to whether or not they continue in the university.
This is an effort shared by all parties.

Involucrar y atender estudiantes en linea se ha convertido en una actividad fundamental que permite definir el grado de aceptación que un estudiante puede llegar a sentir en un grupo de trabajo, es crucial para el estudiante saber que se le proporcionan las medios que le permitan insertarse adecuadamente en su clase y sentirse apoyado no solo por sus compañeros sino tambien por su profesor y la administración de su escuela.

 El estudiante no es un cliente al cual hay que satisfacer , sino, mas bien es una persona al que hay que apoyar para provocar su crecimiento en distintas areas

 

I think that students need to feel they're part of a community. Engagement and personal interaction are very important. Our students need to be challenged and as intructors we should model good behavior

 Student retention is at least as much a function of institutional behavior as it is of student behavior. Building strong working alliances with online students is fundamental; and increases positive student outcomes.

Empathy is very important because as we learned retentions factors include individuals factors (psychological characteristics such as academic locus of control and motivation) and external factors; such as financials resources, acces to employment opportunities… they need to feel they are not alone and we can help in any way.

La vinculación escolar, o más específicamente, la falta de vinculación es un concepto clave para capturar el proceso a través del cual los estudiantes se desconectan de la escuela y, por tanto, es un indicador crucial para pronosticar los riesgos de abandono escolar.

Hello.
This learning module has been very important. The biggest lessons I take with me are retention and attrition factors. Vincent Tinto is one of the great authors of this theme. It is also important to create a positive campus climate and differentiate between customer service and professional student help. The best practices have been very helpful.
I wish you the best.

 

Harmony will reflect positively if the administrative team and teachers work as a team to serve our students.

The branding of the university can be one of the points to take into account in the development of our brand, also taking into account academic factors, clear rules, prompt customer service, etc.

 

I have learned that contact and empathy with students is a fundamental factor for student retention, that it is necessary to have contact with students from the beginning, providing them with different forms of contact at all levels, administrative, technical and teaching, and the importance of providing a timely response to all their needs must logically be analyzed to which area corresponds to resolve each situation raised by the students.I plan to dedicate more time to establish an initial contact with my students, be more empathic and proactive in my communication and improve more in my response time never exceeds 24 hours, but I will try to respond immediately to any query made by my students.

considero que forma de retener estudiantes, es fortaleciendo el sentido de pertenencia a la insitución educativa, que se puede reforzar con la formación de grupos y actividades extracurriculares.

It is important to establish clear expectation of the students code of conducts in the online classroom. I considered that if students know from the beginning what the teacher expects communication will becomo smother.  Also that working allience and creating a sense of belonging to the institution can create a possitve learning environment and can retain students.  

 

Margaret   D:

The Working Alliance allows students to develop trust that the instructor is really interested in their progress and is there to help them. Feeling connected will encourage retention.

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